fredag 17. august 2012

Adventsstake



Ja, jeg vet det var tidlig..
Men det er faktisk ikke 
så lenge til advent og jul!

Tenkte jeg skulle vise noe jeg
lagde til advent i fjor.



Som så veldig mange andre,
heiv jeg meg på den
betong trenden.

Lysestaker i alle former og fasonger.


Det er lett som en plett.
Jeg har brukt grov fugemasse,
som blandes med akkurat 
passe mengde vann.

Fylles i en beholder etter eget ønske,
og la tørke over natten.



For å lage adventstake,
må jo også hull til lysene lages.
Jeg satt rett og slett lysene oppi
massen, og lot de tørke der. 
Kan lett tas ut og byttes når 
det har tørket.



Gøy med noe hjemmelaget 
og som ingen andre har makan til!!
Skal nok lage noe gøy denne høsten også..





Vi venter storfint besøk i kveld,
og det skal grilles og nytes!

God helg til deg også!

3 kommentarer:

  1. Veldig tøff! Hihi, julen må jo planlegges tidlig:) Gleder meg til å pynte!

    SvarSlett
  2. Ja, den trenden husker jeg,- og jeg hadde store planer om å gjøre noe slikt selv, men akk- tiden flyr...:))

    Denne ble kjempefin, flink du er:))

    God klem!

    SvarSlett
  3. Ja, du blogger og blogger....snart jobb igjen Turid...huff...Nyt resten av helga. Melder knallvær i morra.
    Må møtes og skravles litt snart.
    Kuule lysestaker. Flere som har tenkt på dette...men du bare utfører vettu;)
    Jeg så mye tøft gult på kremmerhuset i dag...tenkte på deg :)

    Kos fra Janne uten facebook

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du vil legge igjen en hilsen..